Make your own free website on Tripod.com

21.DECEMBER 2002

Odhod

Ob 2. uri ponoči sva odplula iz Las Palmasa. Veter  je spal, zato sva prvi dve uri plula z motorjem.  Ob 4. uri je zapihal šibak veter s severa, s katerim je jadrnica z razvitim glavnim jadrom in genovo napredovala proti jugu s hitrostjo 4 vozlov. Ob 5. uri zjutraj je dežurstvo prevzela Brigita. Ob 8 uri je veter usahnil zato sva zaplula v marino Pasito Blanco v bližini Maspalomasa na jugu otoka Gran Canaria. Privoščila sva si tek do Maspalomasa, tam pa je Brigita po peščenih sipinah jahala kamelo. Ob 14. uri sva odjadrala z NE vetrom, ki je pihal z močjo med 3 in 4 bofori. S polnimi jadri sva napredovala s 5 do 6 vozli proti Kapverdskim otokom do katerih imava še 830 milj. Zvečer je začel veter slabeti.

Ker je veter šibak NE in glede na najin kurz 220* piha skoraj s krme, ponoči jadrava le z razvito genovo, saj oba jadra plapolata, če sta razvita. Jadrava s hitrostjo le 3 vozlov.

Nočno nebo je brez oblačka, ob polni luni, pa je vidljivost odlična. Podnevi je bila temperatura zraka 27*C, ponoči pa se je spustila na 20*C. Obe temperaturi sta sedaj neprimerljivi z dnevnimi in nočnimi temperaturami zraka v Sloveniji. Morje je segreto na 21*C. Ponoči je zrak vlažen, kar se vidi tudi na jadrnici, ki je mokra od nočne rose. Zračni tlak je v 12 urah padel za 1 mb.  Ponoči so v vidnem območju plule mimo Taje tri ladje.

V času 14 dni, ko sva bila v Las Palmasu zaradi frekvenčnih motenj skoraj nisva mogla sprejemati sporočil na Navtexu. Sedaj, ko jadrava po oceanu, Navtex spet sprejema navigacijska opozorila, pozive, obvestila, vremenske napovedi, opozorila pred viharji itd. Med drugim sem danes videl obvestilo, da se išče 12 m dolg katamaran Fatu Hiva z zelenim trupom in rumeno palubo, belimi jadri, zelenim spinakerjem in s tremi ljudmi na krovu, ki je zapustil Tenerife 27.11.2002 in je bil pričakovan v pristanišču Fort of France na Martinique v karibskem otočju 17.12.2002, vendar o njemu ni glasu. Sledi poziv vsem ladjam, ki bi karkoli vedele o izginulem katamaranu, da to sporočijo najbližji obalni postaji ali reševalni postaji na otoku Tenerife.

Ob 5 uri zjutraj sva na poziciji 26*52" N in 16*11"W, kar prevedeno v razdaljo pomeni, da sva 60 milj južno od otoka Gran Canaria. Pravkar sem po VHF postaji poklical veliko ladjo, ki je plula pol milje vstran mimo jadrnice in jo prosil za vremensko napoved. Vremenska napoved za področje Kanarskih otokov danes in jutri prognozira SW veter moči 4-6 boforov. Prav nič prijazna napoved, glede na najino smer plovbe. Glede na hitrost plovbe, ki pod jadri znaša le 2 vozla, sem vključil motor in prebudil Brigito, da prevzame dežurstvo.