Make your own free website on Tripod.com

22.DECEMBER 2002

Rojstni dan

Danes ima moja mami rojstni dan.

"Mami, želim ti izpolnitev tvojih želja, srečna in zdrava ostani in ne bodi preveč žalostna, ker sedaj nismo skupaj. Saj bomo spet kmalu."

Že včeraj sem se po SSB zvezi pogovarjal z Jean Pierrom, ki z ženo Mayko z jadrnico Sean Seamour jadra v smeri Kapverdov, vendar direktno na Karibe. Jean Pierre in Mayka sta odplula iz Las Palmasa v petek popoldne, zato sta bila včeraj zjutraj že 45 milj pred nama. Danes ob 08.15 GMT sva bila ponovno na zvezi na SSB frekvenci 8152 KHz. Povedal sem mu, da se z Brigito dobro počutiva in, da plujeva z motorjem, ker ni vetra ter trenutno pozicijo 26*36" N in 16*22" W. Sean Seamour je bila takrat na poziciji 25*60" N in 16*40" W oz. 40 milj jugozahodno od Taje. Jean Pieere je preko Iridiuma povezan z internetom in dnevno dobi sveže 5 dnevne vremenske napovedi preko satelita. Povedal mi je, da bom sredi dneva ujel šibak veter iz juga do jugozahoda, pozno popoldne pa se bo smer vetru začela obračati proti severozahodu, veter pa bo slabel. Svetoval mi je bolj južno smer plovbe, ker bom tako po napovedi prej ujel pravi veter. Prave pasatne vetrove pa lahko pričakujem šele jutri popoldne. Po pogovoru z Jean Pieerom sem z nekaj minutno zamudo ob 08.34 vzpostavil še zvezo z Rogerjem, vendar se zaradi motenj ni bilo mogoče pogovarjati, zato sva se dogovorila, da se slišiva zvečer ob 18.15 GMT na frekvenci 8152 KHz. Javil sem se tudi na frekvenci Big fishing neta in povedal kje se nahajava, stanje morja, vetra in posadke. Zračni tlak se od včeraj ni spremenil. Iz poročil drugih sem ugotovil, da se danes veter nahaja 200 milj južnje.

Dopoldne je bila morska gladina nekaj časa gladka kot ogledalo. Vendar je morje na oceanu vseeno razgibano. Sto in več metrov dolgi valovi tudi pri gladkem morju počasi dvigajo in spuščajo jadrnico.

Izračunal sem koliko ur je Taja z motorjem preplula od začetka potovanja do danes. Motor je do danes obratoval cca. 110 ur. Z motorjem doslej na srečo ni bilo težav, za kar se lahko zahvalim tudi kvalitetnim oljnim in gorivnim filtrom podjetja Filtrauto iz Medvod.

Že včeraj in danes lovim ribe. Ena je včeraj obliznila vabo, vendar jo je  hitro izpustila. Najbrž je prijatelj Vojko zacopral ribe okoli Taje potem, ko sem se šalil glede njegove ribičije po mojih kapitalnih ulovih. Prosil sem ga že naj odcopra ribe, pa se sploh ne javi. Najbrž nima časa, ker mi spet copra ribe. Vendar se tudi jaz ne dam. Še kar naprej bom lovil ribe, morda pa kakšne le ni zacopral. A tudi brez rib nama z Brigito ni hudega. Danes je Brigita spekla jabolčno skutni zavitek. Zelo je dober, a žal ga skoraj ni več, a to je že druga zgodba.

Okrog 11. ure sem kakšnih 200 m vstran zagledal jadrnico. Kar tako sredi ničesar se je pojavila blizu naju. Poklical sem jo po VHF zvezi in kmalu smo vedeli več drug o drugem. Na jadrnici Piscilio dva Španca jadrata proti Kapverdom, točneje do otoka Sal, kjer ima Jose restavracijo z imenom Baracuda. Povabil naju je na jug otoka Sal do mesta in zaliva z imenom Santa Maria, kamor je namenjen. Najbrž bova zajadrala do otoka Sal, saj sem že prej izvedel, da je lep otok in vreden obiska. Ker sva imela še vroč skutno jabolčni zavitek sva zavila dva kosa in priložila steklenico likerja ter se približala počasnejši jadrnici s katero plujeta. Plujeta z jadrnico tipa Sun Odisey 30. Darila sta bila zelo vesela. Še dolgo sta nazdravljala z likerjem in si od daleč oblizovala prste, potem pa začela mahati z buteljko vina, ki je bila namenjena nama. Še enkrat smo se približali in buteljka je bila najina. Dobila sva buteljko izbornega španskega vina Baron de Ona - Reserva 1996. Ostali bomo na zvezi.

Danes je čudovit dan. Spominja me na poletna jadranja na Jadranu. Saj si predstavljate kajne: topel sončen poletni dan, na nebu nekaj oblakov, oblečeni ste v poletna oblačila, morje je nakodrano in vi motorirate, ker je vetra premalo za jadranje. Razen vključenega motorja je vse ostalo perfektno. No, na oceanu so takšni dnevi redki in zato še toliko bolj cenjeni. In potem sredi dneva pihne šibak veter, ravno pravšnji za polna jadra. Razpnete jadra in uživate.

Nama je danes začel pihati veter po 12 uri. Sprva sapica z juga se je po uri in pol okrepila v šibak zahodni veter, s katerim sedaj ob 14. uri jadrava v smeri 192* s hitrostjo 5,8 vozla po skoraj mirnem, le rahlo nakodranem morju. Zaenkrat idealno in upam, da bo trajalo. Brigita spi, jaz dežuram, jadrnico pa pelje avtomatski pilot.