Make your own free website on Tripod.com

14.JANUAR 2003

Nevihta - 11. dan jadranja preko Atlantika

Proti jutru je začelo deževati. Jutro je bilo oblačno. Zračni tlak pa je še naprej visok in se ne spreminja. To je dober znak. Ob 08.40 GMT je bila Taja na poziciji 14*01"N in 47*51"W. Dopoldne se je med oblaki večkrat pokazalo sonce.

Po mojem javljanju na netu je poklicala posadka jadrnice Pantarej in povedala, da bi rada govorila s posadko Taje. Po vzpostavitvi zveze, sem presenečeno ugotovil, da me je poklicala slovenska posadka. Ko je posadka Vesne 7 prijadrala na Martinik, je bila tam že jadrnica Pantaraj s slovensko posadko. Jože je Vojki in Samu na jadrnici Pantarej povedal za Tajo in njeno posadko in tako smo vzpostavili stik. Med prijetnim  in koristnim pogovorom je hitro minilo pol ure. Še se bomo slišali in najbrž tudi videli, kot tudi z Jožetom, s katerim sva tudi govorila.

Opoldne sva z Brigito doživela prav neprijetno izkušnjo med nevihto. Zadnje tri dni se po nebu v smeri od vzhoda proti zahodu podi veliko oblakov. So najrazličnejših oblik in večinoma se le sprehajajo po nebu brez posledic. Nekateri prinesejo tudi malo močnejši veter, ki pa usahne, ko se oblak odpelje mimo. So tudi znak, da se bližava otokom. Danes pa je nad naju prihajal velik siv oblak. Videlo se je, da bo prinesel dež. Brigita je bila v kokpitu in me je opozorila, da se veter krepi. Takoj sva začela navijati genovo, ki je bila podprta z debelcem (tangunom). Takrat pa je prišel močan sunek vetra in odpel genovo od debelca, nato pa se je debelce ločilo tudi od jambora in obviselo na vrveh. Medtem sva z Brigito navijala genovo. Uspela sva le nekajkrat oviti jadro okoli osi, potem pa se je navijanje ustavilo. Dvižnica debelca se je zapletla v dvižnico genove ob vstopu v jambor. Iz smeri vzhoda so se na sivem morju začeli bližati beli grebeni valov, ki jih je pripihal močan veter. Ker se takoj ni dalo nič storiti sva genovi popustila uzdi in jo pustila plapolati v vetru pred jadrnico. V času trajanja nevihte mi je uspelo odviti dvižnico debelca z dvižnice genove, Ko se je nevihta odpeljala naprej sva ravno navila genovo na navijalec. Seveda takšno plapolanje običajno ne mine brez škode. Uzde, ki so močno udarjale ob pripone so se nekoliko poškodovale, vendar so na srečo še uporabne. Eden od treh trakov, s katerimi je na rob genove prišit  kovinski obroč za pritrditev uzd, se je skoraj pretrgal. Tudi ta poškodba ni usodna, saj dva trakova dobro držita obroč, vendar bo potrebno poškodbo sanirati. Drugih poškodb nisem opazil.

Po nevihti z veliko vetra in malo dežja se je zjasnilo. Še vedno so bili na nebu posamezni oblaki, vendar so bili videti nenevarni. Vzhodnik je spet zapihal s kakšnimi 15 vozli stalne hitrosti.

Ob 16.00 GMT je bila Taja na lokaciji 13*58"N in 48*33"W. Od včeraj je prejadrala 133 milj, v 11. dneh od Mindela skupaj 1370 milj, do Barbadosa pa jih ostane še 650 milj.

Popoldne se je vzhodni veter začel krepiti. Zvečer Taja jadra le z malo več kot polovico genove z vetrom, ki piha s 25 vozli, sunki pa dosegajo 30 vozlov. Z močnejšim vetrom se je tudi morje spet dvignilo na višino treh metrov. Valovi pa bodo gotovo še višji, če veter ne bo spet zapihal z ugodnimi 15 - 20 vozli. Pred večerom se je na vabo najprej ujela ena dorada, ki ušla z vabe, ko sva jo z Brigito že skoraj potegnila do jadrnice, čez pol ure pa še ena, katero pa sva uspela potegniti na jadrnico. Kmalu na ograjici ne bo več prostora za sušenje rib, saj se sedaj suši že 7 kosov. Sveže očiščena riba, ki se suši na vetru in soncu ima odličen okus in se ne pokvari. Škoda le, da na jadrnici ni shrambe, kamor bi shranila ribje pršute.