Make your own free website on Tripod.com

8.MAREC 2003

Otok Trinidad

Danes je dan za obisk tržnice v mestu Port of Spain. Od nekaj ljudi sva slišala, da je tržnica v glavnem mestu Trinidada vredna obiska. Vendar jo je zaradi vročine potrebno obiskati zgodaj zjutraj. Roger in Francoise sta se dogovorila za obisk tržnice z maxi taxijem, ki ju je prišel iskat ob 6.30 uri po lokalnem času. Z Brigito sva se odločila za obisk tržnice na kolesih. Saj ni tako daleč od Chaguaramasa do mesta Port of Spain. Izpred marine Peake, ki je najbližja zasidrani Taji, sva se odpeljala ob 8 uri. Med kolesarjenjem do mesta Port of Spain sva se ustavila v manjšem mestu St.James in pokušala lokalne dobrote v slaščičarni in na ulici. Zato sva do tržnice prišla šele ob 9.30 uri. Še vedno je bilo vsega na voljo. V prvem delu pokrite tržnice prodajajo meso, ribe in žive živali za zakol. Videla sva prestrašene zvezane kokoši, peteline, race in goske. Prodajalka je s kretnjo pokazala, da bo živali prerezala vrat, če naju zanima. V drugem delu prodajajo oblačila in špecerijo ter sadje in zelenjavo. Zelenjava in sadje sta kvalitetna in sorazmerno poceni glede na karibske cene. Sicer pa so cene večinoma še vedno malo višje, kot so cene za isto robo v Sloveniji v času sezone. Pol cenejši kot v Sloveniji je le ananas.  Vračala sva se s petimi ananasi na kolesih. Ko sem si med kolesarjenjem ogledoval Port of Spain se mi ni zdelo prav nič zanimivo mesto. Spotoma sva se pred vrnitvijo na jadrnico ustavila ob obali, kjer sem po šestih dneh prvič zaplaval v morju. Vabil sem tudi Brigito, pa ji ni dišalo kalno morje. Morje ob obali Trinidada je bilo najtoplejše doslej na Karibih.

Trinidad je za turiste manj zanimiv otok, razen za navtične goste in v času karnevala. Večina počitniških turistov obišče otok Tobago, ki z otokom Trinidad in številnimi otočki sestavljajo državo Trinidad in Tobago v kateri živi 1,3 milj. prebivalcev. Trinidad leži v tropskem pasu na 10* severne geografske širine, izven območja hurikanov in je zato zanimiv za navtične turiste. Temperaturi morja in zraka sta vse leto praktično enaki. Spreminja se le količina padavin, ki jih v zimskem času skoraj ni, poleti pa obilo. V najinih zadnjih 6 dneh bivanja v Chaguramasu ni bilo padavin. Sedaj so povsem suha korita rek, po katerih v deževni dobi tečejo reke večje od Ljubljanice. V velikem zalivu Chaguramas je več marin, ki nudijo prostor več tisoč jadrnicam na suhem. Marine imajo sorazmerno malo privezov v morju, vendar pa je v zalivu veliko sidrišče na katerem je sedaj več kot 100 jadrnic. Precej jadralcev pripluje s svojimi jadrnicami v Chaguramas, kjer so v poletnem času varne pred nevarnimi hurikani, ki pustošijo v Karibskem morju in ob atlantski obali ZDA. Žal pa zaradi visoke vlage v zraku v poletnem času pogosto nastane na plovilih škoda. Rada se pojavi plesen na tkaninah pa tudi električne naprave včasih po vrnitvi na jadrnico ne delujejo več.

Na Trinidadu živi izredno mešano prebivalstvo skoraj izključno temne polti. Potomcev prvih znanih naseljencev, Arawak-ov in Karibskih indijancev skoraj ni, saj so jih izkoreninili prišleki v 400 letih španske dominacije. Danes so prebivalci Trinidada potomci afriških sužnjev, španskih in portugalskih osvajalcev ter kasnejših prišlekov med katerimi so predvsem Indijci in Kitajci. Trinidad in Tobago je postal od Anglije neodvisna država 1962 leta. Na Trinidadu črpajo nafto in zemeljski plin, gojijo sladkorni trs, kavo, tropsko sadje in imajo razvito predelovalno industrijo, pomemben pa je tudi navtični turizem. Tobago živi predvsem od turizma. Sicer pa je država Trinidad in Tobago ena redkih držav za katero Slovenci še potrebujemo vizo.