Make your own free website on Tripod.com

1.APRIL 2003

Ponovno srečanje s Tonyem

Že kmalu po polnoči sem se začel prebujati, ker so me valovi premetavali po ležišču. Ob 2.uri po polnoči, ko tudi Brigita ni mogla spati, sva odjadrala proti Grenadinom. Grenadini so skupina manjših slikovitih otokov in otočkov, ki spadajo k državi St.Vincent. Včeraj sva nameravala odjadrati do majhnega otočka Sandy Island, ki je še del ozemlja Grenade, vendar nama veter to ni dovolil. Danes bova mimo otokov Sandy Island, Carriacou in Union Islanda skušala do jutra prijadrati vse do otoka Mayreau. Tja bosta z ogromno jadrnico Wind Surf prijadrala prijatelja Tony in Heather z Barbadosa, ki bi naju rada videla.

Ko sva prišla iz zavetja otoka Grenada, naju je pričakal vzhodnik, ki je zapihal s 15 vozli. S polnimi jadri sva ostro proti vetru zajadrala proti skoraj 28 milj oddaljenmu otoku Mayreau. Noč je bila brez lune, vendar so svetile zvezde, zato so se obale otokov ločile od morja na obzorju. V salonu je Brigita pritrdila platno, ki preprečuje padec z ležišča in zaspala. Kljub jadranju v veter in valove, ki so prihajali iz Atlantika in precejšnjem nagibu jadrnice, je bilo spanje na klopi v salonu prijetnejše kot prej na sidrišču. Približno 5 milj od Grenade proti severu je podmorski krater spečega vulkana Kick em Jenny. Vulkan je zadnjič bruhal decembra 2001, prvič pa 1939 leta, ko so skale in magma brizgale do 300 m v višino. V zadnjih dneh smo po kratkovalovni radijski mreži stalno poslušali opozorila o nujnosti jadranja vsaj 1 miljo od mesta kraterja vulkana. Niso omenjali nevarnosti izbruha, pač pa ameriška agencija NOAA opravlja meritve. Včeraj sem bral poročilo v časopisu, v katerem opozarjajo na možnost, da vulkan vsak čas lahko izbruhne. Še bolj zaskrbljujoče pa je to, da so med raziskovanjem v bližini odkrili še štiri speče vulkane. Vulkani pa so razen tatičev, roparjev in piratov, ki strašijo po Karibskem morju in kitov, ki so letos že potopili en katamaram ter neštevilnih čeri, stalno rastočih koralnih grebenov in muhastega vremena le ena izmed nevarnosti na Karibih, ki te stalno opozarjajo na raj z napako. Kot protiutež so sončni dnevi, toplo morje tirkizne barve, skupne večerje in sundownerji, stalno nova srečanja in pogovori, skratka počitnice.

Ko sva jadrala obvezno miljo mimo vulkana je bila ura 3.30 zjutraj. Po treh urah dežurstva me je zamenjala Brigita. Ko sem se prebudil, se je že zdanilo. V bližini otoka Mayreau sem v daljavi videl jadrnico Wind Surf, ki se je z druge strani bližala otoku. Wind Surf je plovilo s 5 jambori in navijalnimi jadri, ki sprejme 300 potnikov in ima 150 članov posadke, ki skrbi za potnike. V 14 dneh bosta Tony in Heather prekrižarila Karibsko morje. Ladja pluje ponoči, skoraj vsako jutro pa se zasidra v drugem kraju. Potniki se preko dneva običajno odpravijo na izlet po otoku, zvečer pa ladja odpluje do nove destinacije.

Tony in Heather sta se pripeljala z ladijskim taksijem do zasidrane Taje pred otokom Mayreau. Nazdravili smo srečanju, potem pa odpluli do 2 milje oddaljenega področja koralnih grebenov Tobago Keys. Tirkizno modro, prozorno morje, pod njim pa deviško belo peščeno dno vabijo k plavanju do koralnega  grebena Horseshoe Reef, ki se razteza v dolžini 2 milj. Razen tega, največjega, koralnega grebena, je v bližini še več koralnih področij. S Tonyem sva z zasidrane jadrnice zaplavala proti Horseshoe Reef. Približno 50 m od jadrnice sem v globini 5 metrov na morskem dnu zagledal približno 60 cm dolgo, kot prst debelo rumenkasto kačo s črnimi progami. Prav strašljivo ob dejstvu, da so morske kače strupene. Poklical sem Tonya in skupaj sva spremljala njeno počasno vijuganje po belem pesku. Kača se ni zmenila za nekaj metrov oddaljena plavalca nad njo. Izkazalo se je, da je greben za plavanje predaleč od jadrnice, za spustitev čolnička pa po kosilu ni bilo več časa. Zajadrali smo nazaj proti otoku Mayreau in se zasidrali v zalivu Salt Whistle Bay. Skupaj smo se sprehodili do cerkvice vrh otoka in se spustili v zaliv Saline Bay, kjer je bila zasidrana velika jadrnica Wind Surf. Tony je ob slovesu izrazil upanje, da se pride poslovit od naju na otok Antigua še preden bova odjadrala čez Atlantik. Kot poslovnež veliko potuje, zato bo dan ali dva na Antigui zanj pomenil kratke počitnice.