Make your own free website on Tripod.com

12.MAJ 2003

Nočni užitki

Zjutraj je Tajo prešel temni oblak, ki je prinesel do 25 vozlov vetra, a nič dežja. Sicer pa je sončno jutro, s posameznimi oblaki na nebu. Ponoči je povprečno pihal veter 12 vozlov, sedaj pa se je okrepil na 15 vozlov, kar je v nasprotju z vremensko napovedjo, ki je obetala le 8 vozlov in severneje še manj vetra. Naj kar tako ostane še naprej. Ob 7.30 uri po lokalnem času je Taja na poziciji 21*55' N in 60*10'W. Po SSB zvezi sem govoril tudi z Vojko. Povedala je, da sta s Samom in jadrnico Pantarej na poziciji 26*04'N in 60*41'W brez vetra, zato plujeta z motorjem. Zvezo sem vzpostavil tudi z Rogerjem z jadrnice Starship Annie. S Francoise sta še v zalivu Ste.Anne na Martiniku, danes pa bosta odjadrala na jug do St.Lucije in jutri do St.Vincenta, kjer v soboto pričakujeta prijatelja iz Anglije.

Danes jadrava že tretji dan, pa še nisva videla nobene ladje, jadrnice ali jahte. Včeraj se je nad jadrnico spreletavala čigra, danes pa lastovica. Danes ponoči bova prečkala ladjsko linijo med Arubo in Bishop Rock, jutri pa prometnejšo linijo med Panamo in Gibraltarjem.

Zdi se, da sva že zajadrala v Sargaško morje, saj v morju plavajo posamezni kosi morskih alg. Globina morja pod jadrnico je preko 5.000 m. Alge so nadležne, saj se pogosto ulovijo na trnek, zato je potrebno pogosto izvleči vabo in sneti alge. Sicer pa se zdi, da v tem morju rib ni. Danes nobena riba ni niti obliznila vabe. Vendar pa nama hrane ne manjka. Množično so začele dozorevati banane. Zrelih jih je že kakšnih 30 banan.

Spet pada napetost baterij, čeprav jih polni tako vetrni generator, kot tudi dva skupaj 100 W solarna panela. Danes je povprečna napetost le 12,2 V. Glavni porabniki so avtopilot, radijska postaja, hladilnik in tudi računalnik, ki je vključen običajno ves dan. Na kontrolnem displeju avtopilota in  GPS so se tudi danes izpisovali čudni podatki. Displej GPS je v kabini, displej avtopilota pa na krmilni konzoli. Ker obe napravi delujeta bolj čudno ponoči, sem pomislil, da je v notranjosti displeja avtopilota morda vlaga ali voda. Zato sem previdno in s strahom odprl displej avtopilota. Vlage ali vode ni bilo videti, pa tudi sicer je vse izgledalo normalno. Sestavil sem displej in ga montiral nazaj. Močno upam, da bosta avtopilot in GPS delovala normalno.

Danes pozno popoldne je hitrost vzhodnemu vetru padla na približno 10 vozlov. Še vedno jadrava s hitrostjo med 4 in 5 vozli.

Zvečer ob 19 uri sva na poziciji 22*45' N in 59*39' W. V 24 urah sva proti vetru prejadrala 120 milj v povprečnem realnem kurzu 22*.

Ponoči nama svetijo zvezde in luna. Sedaj se je luna odebelila že čez polovico, polna pa bo v petek. Severnica je že kar visoko nad obzorjem. Spominjam se, kako nizko nad obzorjem sem jo videval na Trinidadu, ki je le 12* severno od ekvatorja. Žal pa danes ne vidim južnega križa. Zadnjič sem videl južni križ in severnico na nebu, ko sva zajadrala z Antigue.

Zaradi varčevanja z elektriko imava ponoči vključeno le Led lučko na vrhu jambora, ki se vidi kakšnih 300 m daleč. Pozicijske luči bi vključila le, če bi opazila kaj na morju. Za varnost skrbiva tako, da podnevi in ponoči vsakih 5-10 minut dežurni pregleda obzorje.

Noč je jasna in le nizko nad obzorjem so posamezni oblaki. Veter je spet zapihal nekoliko močneje, tako da jadrnica konstantno jadra z več kot 5 vozli hitrosti. Morje je le malo vzvalovano. Takšno jadranje, pod sijočo luno in zvezdnim obokom ter s poletnimi temperaturami, po skoraj mirnem  morju, je resnični užitek. Ko bi le trajalo.