Make your own free website on Tripod.com

20.MAJ 2003

Oblačnosti ni videti konca

Jutro je oblačno. Na jugu je temna gmota, ki se pomika proti nama. Kaže na dež. Zdaj ob 7 uri piha SE s hitrostjo 16 vozlov. Ponoči sva napredovala le s 3 vozli, ker se je zaradi šibkega vetra in visokih valov podirala genova, bum pa je plesal sem ter tja. Sedaj napredujeva s 6 vozli s predfrontnim vetrom 20 vozlov. Včerajšnja vremenska karta je predvidela slabo vreme do 22.5. Današnja vremenska karta za 22. in 23.5. predvideva premikanje hladne fronte mimo področja, kjer sva in kjer bova takrat. Hitiva proti vzhodu, kolikor lahko, da bi ušla centru prihajajoče fronte. Vsak dan nama manjka nekaj dni jadranja, da bi bila na varnem pred frontami. Zračni tlak je od včeraj zrasel za en milibar in znaša 1013 mb, zračna vlaga pa je 70%.  Okrog 10 ure je začelo v presledkih deževati, potem pa je prišel tudi veter. Kje je napovedanih 17 vozlov za najino področje za danes, ne vem, ker piha 28 vozlov. In ta veter je že kar hladen in po občutku veliko močnejši, kot na Karibih pri isti hitrosti. Vidljivost je bolj piškava, zato bom vklopil radar. Stalno je vključena VHF postaja, saj računam, da bi velika ladja z močnim radarjem zaznala radarski odbojnik na Taji in po VHF zvezi opozorila na bližnje srečanje, če bi grozilo. Vse naokrog je sivina iz katere dežuje. Še oblakov ni več videti, kje pa naj bi bilo sonce, se lahko le ugiba. Valovi se neenakomerno dvigajo, sopirijo in se raztrescijo ob jadrnici z zvokom debelih valecih hlodov, vcasih pa jo popolnoma prekrijejo. Taja je, kot kaksno gosje peresce v deroči reki, a v notranjosti le nudi varno in suho zavetje. Ceprav skriplje, kot kaksna stara kosara, bo prav gotovo zdrzala.

Pozno popoldne je dež ponehal in sivina se je začela trgati. Ko se je znočilo, so se na nebu pojavile zvezde. Žal je prelepo, da bi trajalo. Zračni tlak je le 1013 mb, kar ne pomeni stabilnega vremena.

In kako potekajo dnevi v slabem vremenu? Dežurstva sva pretežno obdržala v že utečenem ritmu. Zadržujeva se v salonu in v kokpitu pod zaščito pred prščem, kolikor vreme dopušča. Večji del dneva in noči eden od naju spi na klopi v salonu, medtem, ko drugi dežura za navigacijsko mizo, bere, piše itd. Klop v salonu se je med jadranjem po valovitem morju izkazala za najudobnejše mesto za spanje. Ob robu klopi sem pritrdil platneno zaščito, ki med spanjem preprečuje padec s klopi. Ob popoldnevih sva budna oba z Brigito in skupaj pojeva kosilo, ter v bundi ali jadralni obleki obujava spomine na tople Karibe.

Zvečer ob 19 uri sva bila na poziciji 31*00' N in 44*48' W. V 24 urah sva prejadrala 133 milj v povprečnem realnem kurzu 76*. Do Horte na Azorih je še 930 milj v idealnem kurzu 61*