Make your own free website on Tripod.com

16.JULIJ 2003

Otok Formentera

Zjutraj je bilo treba zgodaj vstati. Grega je imel letalsko karto za letalo, ki vzleti z Ibize ob 10 uri. Mi pa smo bili zasidrani v zalivu ob otoku Formentera, pol milje vstran od marine, od koder vozijo ladje do Ibize. Zjutraj je pihal zahodnik 20 vozlov, ki je vzvaloval morje. Morali smo se odsidrati in z jadrnico zapluti v pristan marine. Tam je Grega izstopil in se vkrcal na ladjo za Ibizo. Z Brigito sva zajadrala proti severu in se zasidrala pred sosednjim otokom Espalmador na katerem je blatno slano jezero. Jezero je bilo posušeno, ostalo pa je sivo blato pod tanko slano skorjo. Blato je bilo prav pripravno za mazanje in obmetavanje.

Formentera je najmanjši od štirih naseljenih otokov med Balearskimi otoki. Na njem živi 5000 prebivalcev, turistov pa je poleti precej več kot domačinov. Na otoku je 2000 ha velik naravni rezervat z laguno, kjer si svoj začasni dom poišče veliko ptic selivk. Turistom poleg čistega morja z dolgimi peščenimi plažami ponujajo izposojo koles in skuterjev, s katerimi je mogoče obiskati vsak del otoka.

Popoldne sva odjadrala proti Ibizi. V sončnem vremenu je zapihal zmeren SW veter, s katerim sva prijadrala do zaliva Sant Vincent na severni strani otoka. Spustila sva sidro med drugimi že zasidranimi jadrnicami v polkrožnem zalivu. Na obrobju zaliva je v polkrogu zgrajenih nekaj hotelov. Gostje teh hotelov dobesedno stopijo s hotela na peščeno plažo. Med plavanjem in potapljanjem sem na kanadski jadrnici Fox Trot opazil vrv ovito okoli elise. Eliso sem osvobodil vrvi, spoznal pa sem tudi Kanadčana Johna, ki živi na njej.