Make your own free website on Tripod.com

24.AVGUST 2003

Iskanje sidrne verige

Ko sem zjutraj vstal in pogledal naokrog, sem zagledal Jeana. Pomahala sva si, potem pa sem odšel do njega. Kar sam se je spomnil na mojo težavo s sidrom in predlagal, da se bo kar takoj potopil. Iz jadrnice je prišel še Rosario in že sta se začela opremljati za potop. Ko sta se opremila, bi se lahko potopila tudi nekaj deset, ne le osem metrov globoko. Odplavala sta na mesto, kjer naj bi bila veriga in izginila. Čez približno pet minut je prišel ven Jean in v rokah držal verigo. Juhuhu! S čolničkom sem priveslal do njiju in začel vleči verigo v čoln. Kaj kmalu pa se je ustavilo, saj je bila na moji verigi, veriga velike angleške jadrnice. Fanta sta se še enkrat potopila in izvlekla mojo verigo izpod angleške. V čolniček smo dvignili še 30 kg sidro in operacija je bila končana. Jeana in Rosaria sem povabil na zajtrk. Ne moreta, sta rekla, ker že prihaja nekdo po njiju. Popoldne ali zvečer se bomo spet videli. In res sta se kmalu nekam odpeljala.

Ogledal sem si oba dela prej ene sidrne verige. Ugotovil sem, da je izginil spojni člen, s katerim sem pred odhodom na jadranje v lanskem letu prejšnih 50 m verige podaljšal za dodatnih 40 m nove verige. Spojni člen sem kupil v prodajalni Skipper v Portorožu po zagotovilu prodajalcev, da bo držal tako dobro, kot člen verige. Spojni člen je iz dveh delov nerjavečega jekla, ki se zakovičita drug v drugega. Pri dviganju verige sem pred nekaj dnevi spojni člen pogledal in zdel se mi je v redu. Najverjetneje pa je spojni člen počil ob močnejšem valovanju, ki ga v zalivu pogosto povzročijo mimo vozeče barke. Zame in za jadralce, ki to berete je to ena izkušnja več. Čeprav imam še en popolnoma nov spojni člen, ga ne bom uporabil, saj ne verjamem več zagotovilom, da spojni člen drži kot originalna veriga. Nerjaveče jeklo ni tako elastično kot navadno železo, zato lahko spojni člen poči. Spojni člen je sestavljen iz dveh delov, ki sta sestavljena skupaj res debela 8 mm, kot veriga, vendar pa je vsak del pravzaprav debel le 4 mm. In, če poči eden, bo kmalu počil še drugi.

Dan je bil sončen in skoraj brez vetra, napovedane pa možne nevihte v Jonskem morju. Zato sem se odločil presidrati jadrnico stran od velike angleške jadrnice, ki ima verigo tudi čez sidro, ki drži jadrnico. Začel sem dvigati sidro in kmalu naletel na angleško verigo. Anglež je ostal brez besed, zato pa je poslal svojega mornarja v morje, da mi pomaga rešiti težavo. Angleško verigo sem privezal na Tajo in spustil moje sidro, Anglež pa je pod vodo rešil zaplet. Z Brigito sva se zatem z rešenim 30 kg sidrom zasidrala malo stran od angleške jadrnice.

Popoldne sva z Brigito preživela na kopališču. Ko sva se okrog 18. ure vračala proti TAji, sva v zalivu videla špansko jadrnico Alborada, ki je počasi plula proti izhodu iz zaliva. Upam, da se bo vrnila in z njo Jean in Rosario, da se jima zahvalim, kot se šika. Do konca dneva se Španca še nista vrnila.

Danes zvečer koncerta na obali ni bilo, sprehajališče ob zasidranih jadrnicah pa je bilo še čez polnoč živo kot vsak dan. Hot, hot, hot.